Kiirlaen kuni 10 000 €

Leia soodsa intressiga kiirlaen kohe

Sisesta tööriistale soovitud summa ja laenuperiood

Jälgi pakkumiste kulukust ning vali soodsaim kiirlaen

Kliki "Jätka valikuga" ja taotle pakkuja kodulehel

Laenusumma:
Laenuperiood:
Valikus laenupakkumist
Valikus 1 laenupakkumine
Kahjuks pakkumisi ei leitud! Muuda otsingu parameetreid!
Järgmised pakkujad

Millise pakkuja käest on kõige tõenäolisem kiirlaenu saada?

Jälgi hinnanguid! Mida kõrgem hinne 5-tärni süsteemis, seda suurem võimalus taotlusele positiivne vastus saada.
üle 80%
60−80%
40−60%
20−40%
alla 20%

Kiirlaen 1 minutiga

  1. Smsraha
  2. Laen.ee
  3. Boonuslaen
  4. Credit24
  5. Raha24

Populaarsemad kiirlaenud

  1. Credit24
  2. Placet Group
  3. Bondora
  4. Boonuslaen
  5. Ferratum

Kiirlaen 24/7

  1. Raha24 kiirlaen
  2. Placet Group
  3. Bondora
  4. Ferratum
  5. Monefit

Mis on kiirlaen?

Kiirlaen on lühiajaline tagatiseta tarbimislaen, mille summa ulatub tavaliselt kuni paari tuhande euroni. Enamasti töötab see avatud krediidiliini ja/või isikliku krediidilimiidi põhimõttel, võimaldades tarbijal teha väljamakseid iseteenindusest isiklikule pangakontole vastavalt vajadusele – paindlikult ja kiirelt, 24/7.

Tänapäevase kiirlaenu näol on tegu on justkui virtuaalse krediitkaardiga, mille limiidile pääseb ligi nii interneti kui ka mobiilseadme kaudu. Taotlusprotsess on täielikult digitaalne ja ei sõltu taotleja asukohast ega kellaajast.

Oluline teada! Kiirlaenudega kaasneb tavaliselt oluliselt kõrgem intressimäär, mis võib ulatuda kuni 30–40%-ni aastas. Samuti võib teenuse kasutamisega kaasneda lepingutasu ja väljastustasu.

Tingimused taotlejale

  • Vähemalt 18-aastane Eesti resident (kodanik või alalise elamisõigusega isik)
  • Kehtiv isikut tõendav dokument (ID-kaart või pass)
  • Regulaarne ja ametlik sissetulek, mis laekub Eesti pangakontole
  • Pangakonto väljavõte viimase 6 kuu kohta
  • Puuduvad aktiivsed maksehäired või probleemid varasemate kohustuste täitmisel

Millistel juhtudel on kiirlaenu võtmine õigustatud?

Kui kiirlaenu võtmist tõsiselt kaaluda, siis võiks see põhjendatud olla vaid järgmistel eeltingimustel.

  • Krediiti on vaja lühiajaliselt ning on olemas realistlik plaan selle kiireks tagasimaksmiseks.
  • Kampaania raames on saadaval soodsad või tavapärasest paremad laenutingimused.
  • Laenuvajadus on põhjalikult läbi kaalutletud ning seotud konkreetse ja selge eesmärgiga.
  • Taotleja on veendunud, et laenutingimused on sobivad ning laenu tagasimakmine ei põhjusta makseraskusi.
  • Krediidi kasutamine ei ole taotlejale harjumuspärane tegevus.
  • Muud finantslahendused (nt osade kaupa tasumine või lähedaste abi) ei ole antud hetkel võimalikud.

Kiirlaenude areng ja muutused

Võrreldes varasemate SMS-laenudega on tänapäevased kiirlaenud oluliselt läbipaistvamad, paremini reguleeritud ning tarbijale turvalisemad. Kui SMS-laenud olid pikka aega negatiivse mainega ja sageli seotud kõrgete kulude ning ebapiisava kontrolliga, siis tänased krediidiandjad tegutsevad rangete regulatsioonide alusel ning moodustavad olulise osa Eesti finantsteenuste turust.

Viimase 10–15 aasta jooksul on õigusraamistik ning järelevalve märgatavalt paranenud, mille tulemusel on kiirlaenud muutunud usaldusväärsemaks ja vastutustundlikumaks.

Olulisemad arengusuunad:

  1. Krediidi kulukusele on seatud piirangud.
    Kõik tarbijakrediidid, sealhulgas kiirlaenud, peavad täna järgima maksimaalset krediidi kulukuse määra (KKM), mille kehtestab ja mille järgimist kontrollib Eesti Finantsinspektsioon. Erinevalt SMS-laenude ajast ei ole võimalik rakendada ebamõistlikke või peidetud intressimäärasid.
  2. Isikusamasuse kontroll on kohustuslik.
    Alates 2009. aastast ei ole lubatud laenu väljastamine ilma taotleja isikusamasuse tuvastamiseta. See tähendab, et laenu ei saa enam vormistada ainult SMS-i teel. Taotleja peab läbima tuvastusprotsessi, mille käigus krediidiandja veendub tema isikus ja krediidivõimekuses.
  3. Teenustasude varjamine ei ole lubatud.
    Laenulepingute sõlmimisel peab tarbijale esitama kõik kulud läbipaistvalt ja selgelt. Euroopa Liidu standarditele vastav teabeleht võimaldab hinnata kogukulu ning teha teadlikke otsuseid.
  4. Kehtivad ranged reklaaminõuded.
    Tarbijakrediidi reklaamile kehtivad täna konkreetsed piirangud. Näiteks ei ole lubatud reklaamides kutsuda otseselt laenu võtma ega jätta muljet, et laen on probleemivaba lahendus. Lubatud on üksnes neutraalsed, informatiivsed ja sponsoreeritud teavitused – sageli piirduvad need ettevõtte logo kuvamisega.

Miks kiirlaenud nii kallid on?

Eesti kiirlaenud on kallid (loe: kulukad) kolmel peamisel põhjusel:

  • Väiksemad summad ja lühem periood. Kiirlaenud on enamasti mõnesaja kuni paari tuhande euro suurused ning mõeldud lühiajaliseks kasutamiseks. Kuna laenuperiod on lühike ja finantsteenuse pakkumisega kaasneb palju erinevaid tegevuskulusid (nagu taotluse menetlus, riskihindamine ja kliendihaldus), siis paisutab see laenu krediidikulukuse palju kõrgemaks kui pikaajalisema laenu puhul.
  • Kõrgem kapitalikulu. Suured pangad kaasavad kapitali odavamatelt rahaturgudelt ja saavad seetõttu pakkuda madalama intressiga laene. Väiksemad laenuandjad aga peavad kapitali kaasama kallimalt, mis muudab nende teenused kulukamaks.
  • Suurem riskitase. Kiirlaenuandjad on reeglina valmis laenu andma kergemini kui pangad, mis tähendab, et nad võtavad enda kanda suurema krediidiriski. Mida kõrgem on taotleja riskitase, seda kallim on laen tema jaoks – see on viis, kuidas võlausaldaja maandab võimalikke kahjusid.

Olulisemad tarbija õigused

Laenuvõtjale kehtivad tarbijakaitseseadusest tulenevad õigused, mille eesmärk on tagada läbipaistvus ja kaitsta tarbijat võimalike riskide eest.

Meeles võiks pidada järgmist:

  1. Taganemisõigus. Laenulepingust on võimalik ilma intresse ja tasusid maksmata taganeda 14 päeva jooksul alates lepingu sõlmimisest. Selleks on vajalik esitada taganemisavaldus.
  2. Läbipaistvad tingimused. Kõik laenutingimused ja nendega seotud kulud peavad tarbijale olema esitatud selgelt, arusaadavalt ja võrreldaval kujul.
  3. Õigus saada lisainfot. Tarbijal on õigus küsida ja saada täiendavat teavet enne lepingu sõlmimist.
  4. Õigus vaidlustada leping. Kui krediidiandja rikub seadust (näiteks nõuab rohkem kui KKM piimäär võimaldab), on tarbijal õigus nõuda laenulepingu kehtetuks tunnistamist.

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) on asutus, kelle poole saab pöörduda finantsteenustega seotud küsimuste või kaebustega.

Tuntumad kiirlaenud Eestis

Silmapaistvamad laenupakkujad nii tingimuste, kui ka klientide tagasiside poolest:

Multitude Bank p.l.c. (Ferratum)

IPF Digital AS (Credit24 ja Creditea)

Placet Group OÜ (Laen.ee ja Smsraha)

Bondora AS

Esto AS

Creditstar Estonia OÜ

BB Finance OÜ (Raha24)

Monefit Estonia OÜ

Lihtne võtta, mugav tagasi maksta!

Ava püsikuluvaba krediidikonto 5000 € ulatuses. Intress al 2% kuus. Kasuta laenulimiiti just siis, kui päriselt vaja!

Krediidi kulukuse maksimaalne määr on 47,04% aastas järgmistel näidistingimustel: laenulimiit 2000 €, krediidi tagasimaksmiseks ja krediidi kogukulu kandmiseks tehtavate maksete kogusumma 2424,44 (sisaldab lepingutasu 0 €), fikseeritud aastaintress 39,1794%. Määr on arvestatud eeldusel, et laenulimiit võetakse kasutusele viivitamata ja täies mahus ning makstakse tagasi 12 võrdse tagasimaksena võrdsete ajavahemike järel alates kuu aja möödumisest laenulimiidi kasutusse võtmisest.

Laenukompass.ee kasutab küpsiseid. Loe lähemalt